onsdag 29. desember 2010

speltrundstykker

Da er vi snart klar for nyttårshelg på campingvogna, bare litt små forberedelser som må gjøres hjemme først slik at nyttårsdagene blir helt slik som vi ønsker. I dag har jeg laget to runder med rundstykker, Prøvde meg på en ny variant, speltrundstykker med cocosa,mandelmel +++ å de var overraskende saftige og gode..å på toppen av alt er det mye sunnere enn vanlige med hvetemel. Nå er neste steg på rundstykkeveien å forske på hvor lite spelt jeg trenger for at det alikevel skal heve... Må vel finne sengen, for i morgen blir det en dag med forsteking av kalkun,eggesalat og waldorsalatlaging... Har hatt superduperkoselig besøk i dag av gudmoren til elstemann, herlig å se henne igjen, skjeldent vi treffes siden hun har funnet seg en spanjol å flyttet til Madrid. Krysser fingrere at norgesavne kommer med årene å at snart har de begge to i norge:)

1 kommentar:

Piulfen sa...

mmm de så gode ut, nå ble jeg sulten :) Så søt blogg du har, her kommer jeg gjerne tilbake.